<script id='pixel-script-poptin' src='https://cdn.popt.in/pixel.js?id=145acf8d00afd' async='true'></script>

60 שניות על אתר הסקי צ'רביניה

60 שניות על מתחם הגלישה ויה לטאה

טרק בסלובקיה עם תינוק

עידן, מדריך טיולים בארץ ובעולם יצא לטיול משפחתי עם אישתו ועופרי, בנם בן השנה וחצי לטרק חלומי בסלובקיה והוא כאן לספר לנו שלטרק עם תינוק זה לגמרי אפשרי ואפילו מהנה במיוחד

הייתם יוצאים לטרק עם התינוק שלכם? אנחנו לא בטוחים שהרבה אנשים ימהרו להגיד כן. אבל אם תשאלו את עידן, מדריך טיולים בארץ ובעולם ושותף בחברת הטיולים New Age Trekking עידן ואורי בשבילים, הוא ישמח לספר לכם שעם תכנון נכון, בחירה מדויקת של מקום והרבה סבלנות – זאת יכולה להיות חופשה משפחתית מושלמת.

בקשנו מעידן שיספר לנו על הטיול המדהים שעשה יחד עם אישתו והתינוק שלהם בסלובקיה וחזרנו עם רצון להביא מהר ילד ולטוס גם אנחנו לשם.

למה דווקא סלובקיה

נתחיל במיקום: סלובקיה. עידן מספר שהוא אוהב לטייל ב"מדינות זולות ולא פחות מרשימות" וסלובקיה לגמרי עונה על שני הקריטריונים האלו. בנוסף, קל ונגיש מאוד לטייל בה; דרכי הגישה, הכבישים, מסלולי הטיולים והתחבורה הציבורית כולם נוחים ונגישים ביותר. עידן משתף אותנו שנעזר באפליקציה החינמית Hiking Slovakia, בה מסומנים כל השבילים במדינה.

איך לטוס בזול ביולי?

מכיוון שהטיול התרחש בחודש ביולי, תקופה בה מחירי הטיסות הישירות לברטיסלבה קופצים לשחקים, עידן ואישתו חסכו לא מעט כסף בך שטסו לבודפשט השכנה ונסעו באוטובוס לברטיסלבה בנסיעה האורכת כשעתיים בלבד. ואם דאגתם לגבי האוטובוס – עידן מספר שהנסיעה הייתה חלקה וכללה מלצר, קפה חופשי ושירותים – אפילו טוב יותר מהטיסה עצמה.

ברטיסלבה

בתחילת הטיול בילו השלושה בעיר הבירה של סלובקיה – ברטיסלבה. שם הם ביקרו חבר קרוב ונהנו מהעיר היפהפייה. זהו בדיוק הזמן לצאת למסע קניות לכל הדברים שתצטרכו להמשך הטיול שלכם – המחירים כאן זולים, אפילו זולים מאוד ותוכלו למצוא ציוד טיולים של חברות בינלאומיות במחירים זולים בהרבה מהמחירים בארץ.

עידן ואישתו ניצלו את ההזדמנות לקנות בברטיסלבה מנשא טיולים לבנם ששימש אותם במהלך הטיול, מה שחסך להם כמעט ממחצית הסכום בו הוא נמכר בארץ. טיפ מצוין שעידן משתף לכל ההורים שרוצים לצאת לטייל עם התינוק שלהם, ואנחנו ממליצים מאוד לנצור אותו, הוא להרגיל את התינוק למנשא טרם הטיול. עידן טייל עוד בזמן השהות שלהם בברטיסלבה כשעל גבו המנשא ועופרי בתוכו – נכון, לא מעט אנשים הסתכלו עליו מוזר כשהוא הסתובב עם מנשא טיולים באמצע העיר, אבל כך יכלו הן עופרי והן עידן להתרגל לטיול עם מנשא.

מתחילים

לאחר 3 ימים מהנים בברטיסלבה, עידן ומשפחתו המשיכו ברכבת ישירה לעיר פופראד השוכנת בלב טבע ירוק ומדהים. הנסיעה אורכת כ-3 שעות בתנאים נוחים ביותר ועולה באיזור ה-15 יורו לאדם. בפופראד שכרו רכב והתחילו לטייל באיזור, כאשר הטיול חולק ל-5 ימים באיזור סלובק פרדייס ו-5 ימים בהרי הטטרה הגבוהים השוכנים על גבול פולין.

הטיול תוכנן בצורת כוכב, כך שגם בסלובק פרדייס וגם בהרי הטטרה, ישנה המשפחה במלון מרכזי בעיירה ויצאה בכל בוקר לטיולי יום. מדובר בתכנון אידיאלי לטיול עם תינוק, שכן שינה בטבע או באוהלים לאורך זמן איננה אפשרית.

לאלו החוששים כי טיול שכזה עלול לא להתאים למשפחה שלכם, עידן מספר שבאיזור פופראד יש מגוון רחב של מסלולים המתאימים לכל הרמות ולכל הגילאים: "ממטיבי לכת ועד מטיבי לסת" צוחק עידן, כך שכל משפחה יכולה לטייל באיזור ולהנות ממנו.

סלובק פרדייס

ממש כמו שמו, גן העדן הסלובקי הוא פארק לאומי עוצר נשימה, גן עדן של ממש, ובו מגוון רחב של מסלולים בכל הרמות המסומנים בצורה ברורה ונוחה. בתוך הפארק ישנן 11 שמורות טבע וכ-200 זנים של בעלי חיים כמו דובים, זאבים, איילים וחזירי בר.

עידן ומשפחתו ישנו בעיירה בשם סטרטנה השוכנת 40 דקות נסיעה מפופראד ובכל בוקר יצאו לטיול יום אחר. חלק מהמסלולים ניתן לצאת ישירות מפתח המלון, כך שניתן להסתדר גם ללא רכב צמוד.

אחד המסלולים המרשימים והיפים ביותר שעברו באיזור היה טיול לאגם דדינקי הנמצא באיזור הדרומי של גן העדן הסלובקי. מדובר על מסלול נוח להליכה, המתאים מאוד למשפחות עם ילדים, החושף נוף יפיפה וכמובן גולת הכותרת – אגם הדדינקי המרשים.

הרי הטטרה הגבוהים

מאיזור סלובקי פרדייס, המשיכה המשפחה לטייל במשך חמישה ימים נוספים באיזור הרי הטטרה הגבוהים. עידן ומשפחתו בחרו ללון בעיירה בשם זידאר הנמצאת כשעה וחמש דקות נסיעה בלבד מהעיירה סטרטנה בה לנו לפני, במלון משפחתי ומקסים בשם Goral Turist (הטעות במקור). מה שמוביל אותנו לנקודה חשובה נוספת – מרחקי הנסיעות בסלובקיה הם יחסית קצרים, אפילו קצרים ביותר, יתרון גדול למשפחות עם תינוקות או ילדים קטנים. בונסף, עידן ואשתו תכננו כך שכל הנסיעות שעברו בטיול תוזמנו לשעת תנומת הצהריים של עופרי.

איזור הרי הטטרה היה "השיא של הטיול", מספר לנו עידן. מדובר באיזור ירוק ויפה במיוחד המציע אין ספור מסלולים ואטרקציות שונות בטבע כגון רפטינג, פארק חבלים, מערות, רכבלים, טיולי ג'יפים, פארק המים טטרלנדיה ובו מגוון עצום של מגלשות מים ובריכות ועוד.

המסלול היפה ביותר בטיול לדברי עידן היה מסלול מעגלי מאגם STRBSKE PLESO ועד אגם POPRADSKE LAKE. מדובר מסלול מלא בטבע ירוק, נופים פראיים וירוקים וכמובן אגמים גדולים ומרשימים המאפשרים שכשוך מרענן במיוחד. המסלול אורך כ-5 פחות או יותר, תלוי כמה זמן תרצו לבלות באגמים.

בשביל לחסוך בעלויות הטיסה חזרה ארצה, בחרו עידן ואישתו לחזור לישראל דרך קראקוב שבפולין, הנמצאת כ-3 שעות נסיעה מהעיר פופראד, כך גם קינחו את הטיול שלהם בעיר היפה והאופנתית הזאת.

רוצים גם אתם לצאת לטיול בחו"ל עם תינוק או עם ילדים? מחפשים מסלולים יפים בארץ ובעולם? מוזמנים ליצור קשר עם עידן דרך עמוד הפייסבוק New Age Trekking- עידן ואורי בשבילים או לשלוח לו מייל  בכתובת newagetrekking@gmail.com

כתיבת תגובה