<script id='pixel-script-poptin' src='https://cdn.popt.in/pixel.js?id=145acf8d00afd' async='true'></script>

60 שניות על אתר הסקי צ'רביניה

60 שניות על מתחם הגלישה ויה לטאה

  • Home
  • מגזין
  • לעבוד בדיסנילנד – לא מה שחשבתם

לעבוד בדיסנילנד – לא מה שחשבתם

תמיד חלמתם להיות סינדרלה? אנה מפרוזן? או אולי בכלל לקפץ בתלבושת של מיקי מאוס? יצאנו לבדוק מה זה באמת אומר לעבוד בפארקים של דיסני

אם חושבים מה היא עבודת החלומות, אנחנו בטוחים שלא מעט אנשים יגידו שלעבוד במקום השמח ביותר בעולם – בדיסנילנד, נחשב לאחת העבודות השוות ביותר בעולם. ואכן, לטייל כל היום בין המתקנים השונים, לשמוע ברקע את שירי דיסני הנפלאים וכמובן לזכות להיות בעצמך דמות קסומה מתוך עולמו המופלא של וולט דיסני, זאת פריווילגיה בפני עצמה.

אבל עם השנים מגיעים יותר ויותר שמועות על תנאי העבודה והחוקים הקשוחים (והמעט מוזרים) החלים על עובדי הפארק. אז רגע לפני שאתם שולחים קורות חיים, איגדנו לכם מספר עובדות ושמועות מעניינות ומוזרות על תנאי העבודה במקום השמח ביותר בעולם:

שיטת הנקודות

איחרתם? קיבלתם נקודה. שכחתם פריט לבוש ויצאתם לקבל קהל? קבלו חצי נקודה. חליתם והייתם צריכים להעדר מהעבודה בצורה פתאומית? צברתם נקודה נוספת. ברגע שתגיעו ל-3 נקודות, תפוטרו. כן, ממש ככה. בדיסני יש משטר קשוח במיוחד לכל הקשור למשמעת וכל מי שעובר על אחד הכללים הרבים שיש – צובר נקודות. מי שצובר שלוש נקודות נאלץ להיפרד מהעבודה החלומית הזאת. מה שמוביל לנקודה נוספת – אין בדיסני ביטחון תעסוקה, אתם יכולים להיות מפוטרים בכל רגע.

לא ניתן לבחור את הדמות שלך

גם אם תמיד חלמתם לגלם את ג'יני מאלדין או שתמיד רציתם לדעת איך זה מרגיש להיות שלגייה, דיסני לא מאפשרת לשחקנים לבחור את הדמות שלהם. התפקידים מחולקים על פי קריטריונים של מראה וגובה ועל פי הצורך שיש לאתר באותה התקופה. בנוסף, ניתן להבחן לתפקיד בדיסני רק אחת לשנה, כך שגם אם הייתם מתאימים לתפקיד מסוים, אך כרגע אין בו צורך בפארק, תצטרכו להמתין שנה שלמה עד שתוכלו להבחן שוב לתפקיד הזה.

אסור לעולם לצאת מהדמות

כל מי שמגלם דמות בדיסני עובר קורס מיוחד בו מלמדים אותו על הדמות או הדמויות אותם הוא הולך לגלם. עליו ללמוד לעומק כל פרט ופרט על דמותו כך שתמיד ידע לענות על כל שאלה שתבוא (במידה ולא ידע – הוא עלול להיות מפוטר). בנוסף, חובה להישאר בתוך הדמות בכל רגע ולהתעלם מכל דבר שאינו חלק מהעולם של דיסני ואסור להראות בקיאות בכל נושא שמחוץ לפארק – העיקר שלא ישבר הקסם.

אימוני חתימות

לא משנה מי השחקן שמשחק את הדמות האהובה עליכם ולא משנה באיזה פארק של דיסני זה יהיה בעולם – החתימה שלו תמיד תראה בדיוק אותו הדבר. השחקנים המגלמים את הדמויות עוברים הכשרה בהם הם לומדים לחתום בצורה מדויקת כמו דמותם. לנו רק לא ברור איך מיקי מצליח לחתום עם 4 אצבעות בלבד…

הבא בתור בבקשה!

אם אתם מגלמים דמות המקבלת אורחים בפארק (Meet and Greets), תצטרכו לאחוז בקליקר ולהקליק על כל אדם שאתם מקבלים. במידה וקיבלתם פחות מ-172 אנשים בשעה (כלומר 30 שניות לאדם/ילד), אתם עלולים לאבד את העבודה שלכם.

אסור להצביע באצבע אחת

ישנו איסור מוחלט לכל מי שעובד בפארק להצביע באצבע אחת והסיבה העיקרית לכך היא שבתרבויות שונות בעולם, כמו למשל סין, אינדונזיה ואמריקה הלטינית, הצבעה באצבע אחת נחשבת ללא מנומסת. אז איך כן מצביעים? בכל זאת, לא פעם מבקשים מעובדי הפארק השונים הכוונה, פשוט מצביעים עם שתי אצבעות יחד. גם דמותו של וולט דיסני המוצבת בפארק בו הוא אוחז בידו של מיקי מאוס, מצביעה עם שתי אצבעות.

חובה לאסוף אשפה מהרצפה

גם אם את מגלמת את מולאן וגם אם אתה מגלם את אלאדין – אם תראו זבל על הרצפה, מחובתכם להרים אותו ולזרוק אותו לפח. הדבר נקבע במטרה לעודד את הסביבה ובמיוחד את הילדים המסתובבים בפארק לקחת דוגמא מהדמות האהובה עליהם ולזרוק גם הם את הזבל בפח.

אסור להצטלם ברשתות החברתיות

נבחרתם לגלם את פו הדוב? השקעתם שעות בלהידחס לתחפושת של יסמין? לא משנה מה – אסור לכם להצטלם מחופשים ולעלות זאת לרשתות החברתיות. כלומר לא אינסטוש עם תיוג #Imaprincess ולא פוסט מרגש בפייסבוק על שהתקבלתם לעבודת החלומות – אסור בתכלית האיסור לפרסם שאתם מגלמים כל דמות שהיא בדיסני. בנוסף, אם תרצו לדבר על עבודתכם בפארק, תתבקשו לספר ש"ביליתים" עם מיני מאוס או עם דייזי, ולא להגיד ש"גילמתם" אותם – הכל כמובן בשביל לא לשבור את הקסם.

שימוש בקודים

אף אחד לא רוצה לראות את סינדרלה צועקת לאיש הניקיון בקשר שילד מקיא על ידה, בכל זאת, זה מאוד לא נסיכותי מצידה. ולכן בדיסני הדמויות השונות משתמשות בקודים להעברת מסרים. הקוד לילד מקיא הוא Code V והקוד לילד שברח לו קצת… הוא Code U.

מראה מטופח וללא קעקועים

חובה על כל עובדי דיסני לשמור על מראה מטופח הכולל חוקים שונים כמו אורך שיער, צבע בציפורניים וכמובן – ללא קעקועים בולטים וללא פירסינג. במידה ותרצו לגלם את אחת הנסיכות תצטרכו להיות בגובה בין 1.60-1.70 בלבד ואילו שחקנים המגלמים נבלים, יכולים להיות גבוהים יותר.

4 Comments

  • לירן אלעל

    20/01/2019 at 15:49

    דוגרי מעניין..

    חסר לי רק דבר אחד – כשיש ביקוש אפשר לעשות כל מה שבמסגרת החוק..
    לכן, מה מושך את העובדים להיות בסיטואציה ההזויה הזו..אולי כסף? מה השכר?

    לגבי קביעות בארהב לא יודע איך עובד..אבל יכול להיות שיש חוק ואחרי שנה נניח חייבים?

    אם יהיה לי כל הפרטים אדע איך להתייחס לדיסני..אולי אשנה יחס..בינתיים נהננו במפצח האגוזים 🤩🤩

    תודה ובהצלחה ומוזמנת לאינסטה

    הגב
    • Lital Licht

      25/01/2019 at 17:45

      היי תודה על התגובה!

      לפי מה שאני יודעת, אין כל כך קטע של קביעות בארה"ב, מדינת הקפיטליזם… אפילו אין עיגון של חופשת לידה על פי חוק והרבה לא יכולות לצאת לחופשת לידה בגלל זה.
      אני יודעת שאנשים מאוד רוצים לעבוד בדיסני בגלל היוקרה בתפקיד והגשמת החלום של להיות דמות מתוך הסרטים האהובים.

      אני גם חייבת ללכת לראות את מפצח האגוזים דחוף!!

      הגב

כתיבת תגובה