<script id='pixel-script-poptin' src='https://cdn.popt.in/pixel.js?id=145acf8d00afd' async='true'></script>

60 שניות על אתר הסקי צ'רביניה

60 שניות על מתחם הגלישה ויה לטאה

  • Home
  • Home
  • צ'רביניה – סקי איטלקי הכי טוב שיש

צ'רביניה – סקי איטלקי הכי טוב שיש

מהרצון להקים את אתר הסקי הטוב בעולם ועד גלישה בפסגות מבודדות אליהן ניתן להגיע רק דרך טיסה במסוק – הגיע הזמן שתכירו את צ'רביניה, אתר הגלישה מהטובים באיטליה

אחרי ששנתיים לא הייתי על השלג, לא נדחפתי לגעטקס, לא חגגתי על שולחנות בסוף יום גלישה, לא שתיתי שוקו חם מול נוף מושלג ובקיצור – לא יצאתי לחופשת סקי, סוף סוף החורף אפשר לחזור לגלוש!

בחודשים האחרונים, כמעט כל אתרי הסקי באירופה הודיעו כי הם הולכים להפתח החורף במתכונת מלאה: רכבלים, מסעדות, ברים, מקומות לאפרה סקי בהרים, בריכות וספא (בהתאם להנחיות של כל מדינה ובהצגת תעודת מתחסן או בדיקה שלילית תקפה) וזה אומר רק דבר אחד – השנה חוזרים לגלוש!

אז במידה ואתם מחפשים אתר סקי טוב, אפילו מעולה, קבלו את צ׳רביניה שבאיטליה:

הכל התחיל אי שם בשנות ה-30 כשממשלת איטליה החליטה שהגיע הזמן להקים את אתר הסקי הטוב ביותר בעולם (לא קפצו בכלל מעל הפופיק…) ופתחה את אתר צ'רביניה (Cervinia) או צ'רוויניה, אם בא לכם, במעלי הרי האלפים.

האמת, שהצליח להם לא רע בכלל, אומנם כנראה שלא "הכי טוב בעולם", אבל ללא ספק מדובר באתר מוצלח ביותר, ויש שיגידו הטוב ביותר באיטליה. מדובר באתר בעל מרחבי גלישה מגוונים ורחבים, מלא בשלג טוב, מקומות לינה מעולים במחירים נוחים וגבול משותף עם השכנה שוויץ והאתר זרמט אליו ניתן לגלוש.

אם עדיין לא השתכנעתם, בטח תשמחו לדעת שהאתר נפתח סופר מוקדם בשנה (יחסית לאתרי סקי אחרים באירופה) ונסגר יחסית מאוחר. השנה לדוגמא האתר פתח את שעריו כבר בתחילת נובמבר.

3 אזורי גלישה בסקי פס אחד

האתר צ'רביניה הוא אתר אחד מתוך משלושה המחוברים יחדיו, אליהם ניתן לקנות (אפילו מומלץ) סקי פס מורחב. השניים האחרים הם: זרמט (Zermatt) השוויצרי ואלטורננצ'ה (Valtournenche). אל תתבלבלו עם ואל טורנס, זה נשמע דומה, או לפחות זה נשמע כמו איך שאיטלקים יגידו ואל טורנס במבטא איטלקי, אבל זה ממש לא אותו הדבר.

אלו שרק מתחילים ללמוד לגלוש, או כאלו שבוחרים לקפוץ לסופ"ש קצר, יכולים להסתפק בסקי פס המצומצם של צ'רביניה, אבל אלו שגלשו בעבר, מומלץ מאוד לנצל את מרחב הגלישה השלם.

רוצים להתעדכן היכן אני מטיילת עכשיו? מוזמנים לאינסטגרם שלי >>

איך מגיעים?

אתר צ'רביניה ממוקם בעמק אאוסטה (Aosta) הנמצא כשעתיים נסיעה מנמל התעופה של מילאנו. אנחנו שכרנו רכב ונהגנו ישירות למלון – ללא ספק מדובר בדרך פשוטה ומהירה ביותר, ולרוב ניתן למצוא טיסות לא יקרות למילאנו, מה שהופך אותה לדרך המומלצת ביותר לטעמנו. בנוסף, העיר טורינו נמצאת בקרבת מקום ולכן, אם מצאתם את עצמכם שם, ניתן להגיע בקלות ובמהירות לאתר.

אם ממש בא לכם להסתבך, אתם יכולים להגיע לצ'רביניה דרך ז'נבה. מדובר בנסיעה של שעתיים וחצי (ברוטו), אך עליכם לחצות עם המכונית את מנהרת המון- בלאן, מה שייקר את הנסיעה שלכם. אם בחרתם להתפנק ואתם לנים בקלאב מד של האתר, תוכלו להנות משירותי הסעות בחינם מנמלי התעופה באיזור.

הלי-סקי HELISKIING

צ'רביניה אינה מצטיינת באוף-פיסטים בתוך המתחם גלישה שלה, אך אל דאגה! האיטלקים מצאו לכך פתרון מעולה, ה- הלי סקי: עלייה לפסגות מרוחקות באמצעות מסוק פרטי וגלישה יחד עם מדריך מקצועי ברחבי אוף פיסטים מבודדים וחלומיים.

מדובר בהשקעה כספית לא קטנה; המחיר נע בין 220 יורו לאדם בקבוצה של 4 אנשים ליום גלישה יחיד, ועד 2,550 יורו לאדם בקבוצה ל-6 ימי סקי מלאים. אבל מי שאוהב לגלוש בשלג שעוד אף אחד לא נגע בו – מדובר בחוויה חד פעמית שלגמרי שווה את המחיר.

לכל הפרטים על ההלי-סקי בצ'רביניה מוזמנים להכנס לכאן

מה עם קצת תכלס?

אז אחרי שהבנתם שצ'רביניה הוא אתר סופר איכותי, קבלו מספר עובדות חשובות עליו:

באתר תמצאו מספר פסגות מרשימות ביניהן: Plateau Rosa הנמצאת בגובה של 3,480 מטר ממנה ניתן לחצות לשוויץ ולגלוש לכיוון זרמט. ההגעה לפסגה היא חוויה בפני עצמה, את ההר מתפסים על ידי גונדולה ענקית שיכולה להכיל 150 גולשים יחדיו וביציאה ממנה נמצא הגבול בין איטליה לשוויץ.

הפסגה הגבוהה ביותר במתחם הגלישה כולו נקראת Klein Matterhorn  המתנשאת לגובה של 3,899 מטר ובה תמצאו תצפית מהממת על פסגות האלפים השכנות, ביניהן המון בלאן והיונגפראו.

ובקצרה יותר:
  • באתר תהנו מ-200 קילומטר של מסלולי גלישה.
  • הגובה המינימלי באתר הינו 1,525 מטר והמקסימלי הינו 3,899 מטר.
  • מרבית המסלולים בצ'רביניה רחבים ביותר ולכן מדובר באתר מעולה ללמידה.
  • מסלולים:
    מסלולים כחולים: 30%
    מסלולים אדומים: 59%
    מסלולים שחורים: 11%
  • לרוב המסלולים האדומים באתר מזכירים יותר מסלולים כחולים והשחורים דומים יותר למסלולים אדומים – שלא תחשבו שהשתפרתם או משהו.
  • אם אתם סנובורדיסטים שלא עולים על טי בר – זה הזמן ללמוד! באתר תמצאו טי בר מ-ש-ו-ג-ע, כנראה אחד הארוכים בעולם. לא בדקנו אם אכן מגיע לו הטייטל הזה, אבל ככה זה לפחות הרגיש…
  • באתר תמצאו סנואופארק מושקע ושווה ביותר בנקרא "אנדיאן פארק" (יענו פארק אינדיאני)

איפה ישנים?

ישנן אפשרויות שינה רבות באתר ואם בא לכם להתפנק עד הסוף תוכלו להתארח בקלאב מד של צ'רביניה ברמת 4 קלשונים. אבל אם התקציב שלכם מוגבל יותר, או אם קלאבים "אה גה דו דו" בבריכה פחות מדברים אליכם, אנחנו ממליצים לכם ללון באחד מהמלונות הרבים הנמצאים בעיירות הנמוכות יותר, שחלקן אף מחוברות ברכבל ישירות לאתר וניתן לגלוש חזרה אליהם עד פתח המלון. תוכלו למצוא בעיירות השונות מלונות קטנים ומשפחתיים וכל הרמות שרובם על בסיס חצי פנסיון.

איפה אוכלים?

או, פה אבקש להתמקד במסעדה אחת שהפכה להיות מעוז החופשה שלנו – מסעדת Pizzeria La Grotte הנמצאת באיזור הרכבלים הראשונים. מדובר במסעדה המגישה אוכל איטלקי קלאסי: פיצות, פסטה, לזניות וחברים נוספים מקבוצת הפחממות המנחמות – אבל הכי טוב שאכלתם. באמת, בלי הגזמה – המסעדה הזאת עשתה לנו את הטיול, בעיקר מנת הפסטה קרבונרה שלה ומרק הערמונים. מומלץ מומלץ מומלץ!

בנוסף, אל תפספסו לשתות בכל מקום, בלי מתינות וריסון, את משקה הבומברדיניו. מדובר במשקה המכיל את כל מה שגולש צריך: שוקולד (פחמימות) בשביל האנרגיה, ליקר ביצים (חלבון) בשביל בניית השריר, וויסקי (אלכוהול) כי כולם יודעים שמי שגולש שיכור – גולש טוב יותר וקצפת, פשוט כי הכל יותר טוב עם קצפת.

איפה חוגגים?

אחרי מספר שנים רצופות בהם אני גולשת באיטליה הגעתי למסקנה אחת: תמיד יש איפה לחגוג אפרה סקי באתרים האיטלקיים, אבל כשתגיעו – המקום יהיה מנומנם. אם לא תתחילו בעצמכם לרקוד על השולחנות, כנראה שאף אחד מסביב לא יעשה זאת – אבל כשתעשו זאת כולם יצטרפו! כך בדיוק קרה גם בצ'רביניה במסעדה Mattehorn. לאחר שקמנו והתחלנו לרקוד, לאט לאט התפתחה סביבנו מסיבה שלגמרי נותנת פייט לפולי דוס. אבל זכרו – זאת אחריותכם להביא אתכם את רוח הטירוף והכיף, כמובן שכמה בומברדיניו ואתם מסודרים.

ואם אני לא גולש?

דבר ראשון – תלמדו לגלוש, זה כיף, זה מהנה, זה מחטב וזה בעיקר כיף גדול (אמרנו כבר כיף?). אבל אם בכל זאת בא לכם לגוון ולוותר על יום גלישה בשביל לטייל באיזור, תוכלו להנות ממספר אטרקציות (הסתייגות קלה, אני אישית ביליתי את כל זמני על השלג ולכן אינני יכולה להעיד על טיב האטרקציות). אז לאחר שהתכס"חתי, קבלו אותן:

  • מפלי ומערות קרח
  • סיור לילי על חתולי שלג
  • טיולים רגליים בשלג. אם בחרתם ללון בקלאב מד, תוכלו להנות מטיולים אלו כחלק מהחבילה.
  • מרכז באולינג הנמצא בעיירה. נחמד למשפחות בשעות אחר הצהריים.
  • מתחם החלקרח שגם אותו תמצאו בצ'רביניה עצמה – עוד אופצייה מעולה למשפחות שמשום מה לא אפסו כוחותיהם לאחר יום גלישה שלם.

 

שרדתם עד לפה? צפו בסרטון 60 שניות על צ'רביניה:

2 Comments

כתיבת תגובה