<script id='pixel-script-poptin' src='https://cdn.popt.in/pixel.js?id=145acf8d00afd' async='true'></script>

60 שניות על אתר הסקי צ'רביניה

60 שניות על מתחם הגלישה ויה לטאה

  • Home
  • Home
  • סיור עצמאי בעיר התחתית חיפה
העיר התחתית חיפה

סיור עצמאי בעיר התחתית חיפה

שכונת העיר התחתית בחיפה היא אחד האיזורים הכי מגניבים בעיר. מגיעים לעיר הצפונים ורוצים לדעת היכן לבקר? קבלו את המקומות שאסוס לכם לפספס:

כמו שהשיר אומר ״חיפה, חיפה, עיר עם תחתית״ האיזור שפעם היה מהמוזנחים ביותר בעיר, לפני כ12 שנה שינה לחלוטין את פניו, שופץ, נוקה, התחתך והפך להיות האיזור הכי שוקק ומגניב בעיר – ואני כמובן מדברת על העיר התחתית. 

בתור חיפאית בורן אנד רייז, ביקרתי בעיר (ככה החיפאים מכנים את העיר התחתית) עוד לפני שהמקום הפך להיות מעוז הצעירים, מרכז חיי הלילה, רובע הגרפיטי וביתם של המסעדות הטובות ביותר. פעם, היינו מגיעים לאיזור ל3 סיבות בלבד: לקנות עוגות בקונדטוריית ״שני״, לקנות קלטות צרובות אצל הימאים או להצטייד בציוד בית ספר ואומנות אצל יוכי פרידמן.

העיר התחתית חיפה

היום המצב שונה לחלוטין – מחפשים מקום טוב לאכול? לצאת אליו? למצוא חנויות בוטיק מיוחדות? לשם כנראה תגיעו. בעיר גם תמצאו את המושבה הגרמנית בה מסתיימים גני הבהאיים ונוף הגנים נשקף בתפארת מהם, את נמל חיפה ואת כל מיבני הממשלה, המשפט וביטוח לאומי.

אבל אם הגעתם עד פה, יש מספר מקומות שאסור לכם לפספס:

תחנה ראשונה - מאפיית ברדא

אחת המאפיות הכי שוות בעיר שהפכה לסנסציה של ממש. כשתגיעו, לא משנה מתי, כנראה שתעמדו בתור, אבל התור באמת רץ והמאפים שווים את זה. מה להזמין? הקרואסונים פה מושלמים והסנדוויצים מושלמים עוד יותר. תעשו לכם טובה ותזמינו את אחד מהסנדוויצ'ים מלחם הפרצל המדהים שלהם. אני ממליצה על סנדוויץ סלט ביצים (אין בו מיונז, הוא על בסיס שמן זית והמון שמיר) או הכרובית בטחינה.

בימים הטובים לפני הקורונה המקום הציע מגוון מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, אך בימים אלו העירייה הציבה מספר רב של שולחנות פיקניק המרוחקים אחד מהשני, בהם ניתן לשבת בריחוק חברתי נוח במיוחד.

ליז נהנת מהסנדוויץ המדהים של הברדא

תחנה שניה - רחוב הנמל וגרפיטי

אחרי שמלאתם את הבטן שלכם בפחמימות מעולות, מוזמנים להמשיך לטייל ברחוב הנמל לכיוון רכבת מרכז השמונה. לאורך הרחובות תוכלו לראות ציורי גרפיטי מהממים. שני האיזורים בהם תראו את הגרפיטי המרשים ביותר הינם:
1. צידו של המבנה בו שוכנת מאפיית ברדא, פינת רחוב קדושי בגדד עם הנמל 10 (תזכרו את המקום לתחנה השישית בסיור)
2. המבנה הקרוב ביותר לרכבת מרכז השמונה, מאחורי בניין של מכללת תילתן

גרפיטי לאורך רחוב הנמל

תחנה שלישית - חנות יד שניה ״דנדשה״

חנות יד שניה מקסימה שהיא למעשה מיזם חברתי לתעסוקה שיקומית לנשים. השוס הגדול הוא שהחנות מסודרת בצורה מהממת וכל כך נוח למצוא בה דברים, בניגוד להרבה חנויות יד שניה בהם מרוב עצים לא רואים יער. המחירים פה זולים, כיאה לחנויות יד שניה ותוכלו להתחדש בבגדים באיכות גבוהה ביותר במחירים מצחיקים.

כל הבגדים עוברים כביסה, גיהוץ ותיקונים במידת הצורך. החנות מעסיקה נשים כחלק מהשיקום שלהן וכל הרווחים חוזרים לתפעול המיזם. יש מספר סניפים בארץ בנתניה, עפולה, רמת גן ועוד מספר סניפים שעתידים להפתח בקרוב.

חנות דנדשה - חנות יד שניה מלאה שיק

תחנה רביעית - שיטוט בשוק התורכי

אל תבלבלו, לא מדובר פה ממש בשוק עם באסטות, דוכנים וצעקות. בעבר הרחוק שכן ברחובות הללו שוק וכיום מדובר על אחד האיזורים היפים בחיפה בו תמצאו חנויות בוטיק קטנות, מסעדות שעושות בימים אלו טייק אווי, את הברים התוססים ביותר בעיר (עד הקורונה כמובן) ואפילו את גלידה גולדה המעולה.

כל המבנים שוחזרו ושופצו לפני מספר שנים בפרוייקט ענק שהנהיג ראש העיר לשעבר יונה יהב. על מספר מבנים תוכלו להבחין בציורים המתארים כיצד נראה המקום בעבר הרחוק, אבל באמת רחוק, לפני יותר מ100 שנה (חפשו את המבנה של ה״עיזה בר״). כשאתם מסתובבים באיזור אל תשכחו להרים את הראש ולצפות במרפסות הקטנות והמעוטרות היוצאות מהבתים ישנים.

השוק הטורקי חיפה

תחנה חמישית - מעדניית סוידאן

אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות בחו״ל זה לטייל בתוך סופרים, אני קוראת לזה ״מוזיאון קולינרי״ ויכולה לבלות שם שעות. בסוידאן תרגישו לרגע שנכנסתם לסופר בארץ זרה שהתכווץ למימדים של מכולת גדולה.

תמצאו שם מגוון סוגי תה ממקומות שונים בעולם, לחמי בריוש מתקתקים וטריים, גבינות מיוחדות, סוכריות ושוקולדים ארוזים אחד אחד העושים חשק למלא שקית שלמה בהם, מאפים מיוחדים שכנראה לא תמצאו בשום מקום אחר, אגוזים, פירות יבשים ועוד ועוד… פשוט כנסו, אין לי מעבר לזה עוד מה להוסיף.

סוידאן עיר תחתית

תחנה שישית - חנות עיצוב הבית Wish List

מסוידאן חוזרים חזרה ממש להיכן שהתחלנו את הסיור, ובפינת רחוב הנמל עם רחוב קדושי בגדד נמצאת חנות עיצוב בית קטנה ומטריפה. איכשהו הצלחתי להכנס גם עם העגלה לתוך החנות ולא לשבור שום דבר…

מוזמנים להכנס, להסתכל בנחת על הפריטים ולהתחדש בכמה פיסים שישדרגו אתה הבית שלכם. אם אתם פחות בקטע של לסחוב, אל דאגה לחנות יש גם אתר ממנו ניתן לרכוש את הכל.

תחנה אחרונה - פאטוש בר

בצמוד לתחנה הראשונה שלנו, נמצאת אחת המסעדות המעוצבות בצורה הכי מגניבה, מטורפת ומוטרפת בעיר, ויש מצב גם בארץ. מדובר על מעין האנגר ענק, עם קומת כניסה גדולה, קומת גלריה וחצר רחבה. כל פינה במסעדה מעוצבת בסגנון אחר ומלאת מחשבה, כך שגם אם הגעתם בימי הוקרונה לשם, תבקשו להכנס להציץ פנימה, תרגישו לרגע בתוך מוזיאון.

בימים נטולי קורונה נערכות במקום מסיבות והופעות מידי סופ״ש ובמהלך השבוע המקום מתפקד כמסעדה שיקית, היפסטרית, מזרח תיכונית, אוריינטלית, טאפאס בר, קוקטיילים שווים… הבנתם את הוייב?

היום תוכלו להזמין טייק אווי ולשבת באותם שולחנות פיקניק המוצאות בחוץ, בהם ישבתם בבוקר כשאכלתם את הקרואסון שלכם בברדא. המסעדה מתמחה בטאפסים בניחוח ים תיכוני, אוכל ברים מעולה ואפילו תמצאו שם מגוון של מנות טבעוניות מוצלחות ביותר.

פאטוש עיר תחתית

כתיבת תגובה