<script id='pixel-script-poptin' src='https://cdn.popt.in/pixel.js?id=145acf8d00afd' async='true'></script>

60 שניות על אתר הסקי צ'רביניה

60 שניות על מתחם הגלישה ויה לטאה

  • Home
  • Home
  • ביתו של הבודהה השוכב – מקדשי וואט פו בנגקוק
וואט פו, בנגקוק

ביתו של הבודהה השוכב – מקדשי וואט פו בנגקוק

הגעתם לבנגקוק, חטפתם שוק מהחום, ביליתם כל היום תחת מזגן בקניון ועכשיו אזרתם אומץ לצאת לאטרקציה תחת כיפת השמיים? זה הזמן לבקר באחד המקדשים המרשימים ביותר – מקדש וואט פו, ביתו של הבודהה השוכב

צפו בסרטון והמשיכו לקרוא את הכתבה:

כל פעם זה קורה לי מחדש. אני חולמת על הרגע שאגיע לבנגקוק, מצפה ומחכה לשניה שארד מהמטוס וארגיש את החמימות (טוב, על מי אני עובדת, החום הכבד) של תאילנד ואני פשוט כבר לא יכולה לחכות. ואז רגע האמת מגיע ואיתו גם טפטופי זיעה, וכל מה שאני רוצה זה לבלות כל היום באיזור ממוזג או על חוף הים.

אבל אחרי יומיים-שלושה הגוף שלי מתחיל להתרגל לחום וללחות, או יותר נכון – אני מתחילה להתרגל מנטלית שבתאילנד אני תמיד אהיה במצב נוזלי, לא משנה כמה פעמים התקלחתי, ואני מצליחה להתגבר על הפחד וללכת לטייל גם מחוץ למזגן.

כמובן שכל יעד שדורש מאיתנו לצאת מהמזגן, צריך להיות שוות זאת, והפעם אני רוצה להמליץ לכם על אחד המקדשים היפים ביותר בתוך בנגקוק – מקדש וואט פו ביתו של הבודהה השוכב.

מיקום

ליד ארמון המלך,  Chong Nonsi, Yan Nawa

מה רואים

מדובר במקדשים צבעוניים ומרשימים ביותר הבנויים בצור מטרייה, או פעמון. המקום סופר דופר פוטוגני ובעל קשת צבעים מרשימה הכוללת הרבה זהב, אדום, טורקיז, ירוק, צהוב ועוד.

בין המבנים השונים תוכלו להכנס לתוך מקדשים בודהיסטיים, לצפות בגוון עצום של פסלי בודהה בגדלים שונים (מעל ל- 1,000 פסלים) וכמובן לבקר בפסל הבודהה השוכב, הבודהה הגדול ביותר בתאילנד – הוא כל כך גדול, שאין כמעט נקודה אחת בה תוכלו לראות אותו בשלמותו. תנוחת הבודהה השוכב מסמלת את הגעתו של הבודהה למצב של "נירוונה".

המקום הוקם על ידי המלך ראמה ה-1, כ-200 שנה לפני שבנגקוק הפכה להיות עיר הבירה של תאילנד, מה שהופך אותו לאחד המקדשים הקדומים ביותר במדינה. עם השנים המקום שימש גם כאוניברסיטה ויש האומרים כי מדובר גם במקום בו הומצא המסאז' התאילנדי.

מה יש ליד

ממש צמוד למקדשים נמצא ארמון המלך, ואם יצאתם כבר החוצה אל החום, אני ממליצה לבקר כבר בשני האתרים יחד. שימו לב כי דרישות הלבוש הצנוע (אליו ארחיב בפסקה הבאה), מעט שונות בין שני האתרים, שכן בארמון המלך דרישות הצניעות אף מחמירות יותר ולא יתאפשר לגברים להכנס עם מכנס קצר ונעליים פתוחות.

בנוסף, המקדשים בנויים ממש על יד גדות הנהר ומשם ניתן לקחת מונית-סירה ולהנות מאטרקציות שוונת על גדות הנהר, כמו מוזיאון גוף האדם הלימודי השוכן בתוך בית הספר לרפואה של בנגקוק.

מה לובשים

בכל ביקור במקדש או במקום רוחני בתאילנד, יש להתלבש צנוע. הדבר אומר: חולצה עם שרוולים (בעבר ניתן היה להתכסות בצעיף, אך היום חייבים לשים חולצה עם שרוול קצר), מכנס או חצאית שמכסה את הברך (שמי לב שלארמון המלך חובה מכנס ארוך, גם לגברים) ואין כניסה עם כפכפים, לכן הצטיידו בסנדלים או בנעליים סגורות.

מיציתם את בנגקוק ואתם רוצים לצאת קצת מהעיר? כנסו לכתבה שהכנתי על המקומות הכי שווים לבקר בהם על יד בנגקוק.

כתיבת תגובה