<script id='pixel-script-poptin' src='https://cdn.popt.in/pixel.js?id=145acf8d00afd' async='true'></script>

60 שניות על אתר הסקי צ'רביניה

60 שניות על מתחם הגלישה ויה לטאה

  • Home
  • Home
  • 10 סיבות מדוע יפן היא המדינה הנוחה ביותר לטייל בה
InHome

10 סיבות מדוע יפן היא המדינה הנוחה ביותר לטייל בה

יפן היא ללא ספק יעד ששווה לבקר בו בשל מגוון סיבות רבות ומרובות: נופים מדהימים, אוכל מיוחד ותרבות מעניינת – אבל אם יש סיבה שמנצחת את הכל היא העובדה שכל כך נוח לטייל במדינה המדהימה הזאת. לא מאמינים לי? קבלו 10 סיבות לכך שיפן היא המדינה הנוחה ביותר לטייל בה בעולם

1

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית ביפן היא מ-ד-ה-י-מ-ה, אפשר להגיע לכל מקום בצורה יעילה ומהירה. אין כאן שום צורך ברכב פרטי והכי מדהים – התחבורה פה מדוייקת להפליא, אם אתם מחכים לרכבת שמגיעה ב14:05, והגיעה לפני כן רכבת ב14:04 – זאת לא הרכבת שלכם! הרכבת שלכם תגיעה בדיוק בזמן שלה. ועוד יותר מדהים, אפילו האוטובוס ביפן מגיע על הדקה.

מעבר לדיוק, באמצעות השינקנסן (רכבות מהירות במיוחד היכולות להגיע למהירות של מעל ל-300 קמ"ש), ניתן לחצות מרחקים עצומים בזמן קצר, וכך לא לבזבז זמן מיותר על נסיעות.

***

2

שירותים ציבוריים

ללא ספק מדובר בסעיף המועדף עלי ביותר. השירותים ביפן הם נושא שלם, אבל אם נתייחס רגע לעניין הנוחות – בכל מקום ובכל פינה ברחבי יפן תמצאו שירותים ציבוריים נקיים, מצוחצחים, נעימים ומלאי גאדג'טים, כולל לחצן שכשלוחצים עליו הוא מפעיל לשאר תאי השירותים קולות של ים, בשביל שחלילה לא ישמעו אתכם…

בנוסף, תאי השירותים – הן של הנשים והן של הגברים מצוידים בפינות החתלה + מושבים בהם ניתן לשים את התינוק בזמן שאתם בתא השירותים. כמו כן, כמעט בכל מקום תמצאו שירותי משפחה בהם ניתן להכנס כל המשפחה יחד.

***

3

שליחת מזוודות

אין דבר מעצבן יותר מלהסתובב עם מזוודות ענקיות בין רכבות, אוטובוסים מדרכות וכמובן מדרגות. ביפן תוכלו לשלוח את המזוודה שלכם לכל מקום ובכל זמן, והאמת – המחיר לא גבוהה בכלל ולגמרי משתלם! אנחנו למשל שלחנו מזוודה אחת כבר על היום הראשון שהגענו ליפן ליעד הסופי שלנו, אשר חיכתה לנו 10 ימים והגיעה ישירות למלון. כל זה עלה לנו פחות מ-60 ₪.

***

4

לוקרים


אם בכל זאת החלטתם להשאיר אתכם את המזוודות ולא לשלוח אותן, או שמסתובב איתכם טרול קטן לכל מקום, אל דאגה – זה ממש לא אומר שתצטרכו להסתובב איתם יותר מידי. בכל תחנת רכבת, אטרקציה תיירותית, מרכזי קניות ואפילו סתם ככה ברחוב תמצאו לוקרים בגדלים שונים ומשונים בהם תוכלו לאחסן את המזוודות שלכם לכמה זמן שתרצו.

***

5

חנויות נוחות

ממש כמו שירותים ציבוריים, גם חנויות נוחות כמו 7/11 או Family mart נמצאות בכל מקום ובכל פינה. בחנויות האלו תמצאו הכל, אבל באמת הכל: מאוכל ארוז זול וטעים, למוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה ועד כספומט ומכונות כרטיסים לאטרקציות שונות. המחירים כאן זולים מאוד והאוכל הנמכר כאן הוא אופציה מצוינת לארוחה זולה וטעימה כשאין לכם כוח לחפש מסעדה.

***

6

מכונות שתייה

אפילו יותר משירותים ומחנויות נוחות, ברחבי יפן תתקלו בכל מקום ובכל פינה במכונות שתייה. אין מקום אליו תביטו ולא תבחינו בהן, לרוב אפילו מדובר מספר מכונות אחת ליד השניה ובכל אחת מגוון רחב של משקאות קרים וחמים יחדיו. המחירים במכונות זולים מאוד ולידם תמצאו לרוב פח, דבר נדיר ביפן.

***

7

דגמי אוכל במסעדות

אם יש משהו שתמיד מקשה על טיול במדינה זרה הוא להזמין מתפריט מסעדה. איך היפנים פתרו את? באמצעות פסלונים המוצבים בכניסה לכל מסעדה המציגים באופן מדויק להפליא כיצד נראות המנות אותן ניתן להזמין. מה שתראו- זה מה שתקבלו, בזה אתם יכולים להיות בטוחים.

***

8

אין מלכודות תיירים

יפן היא כנראה המדינה היחידה בעולם שאין בה מלכודות תיירים. אפילו בדיסני תוכלו להנות מאוכל ושתייה במחיר סביר ביותר. למשל בקבוק שתייה קלה בכל מקום בפארק יעלה לכם 6 שקלים בלבד (להזכיר לכם כמה עולה בקבוק מים בנתב"ג?). בכללי, העם היפני לא ינסה "לדפוק" אתכם רק כי אתם תיירים. מדובר על עם הוגן, מכבד וישר כמו סרגל ותוכלו להסתובב ברחובות עם תחושה רבה של ביטחון. כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל, אבל בטיול שלנו שארך כמעט חודש בארץ המדהימה הזאת, לא היה ולו רגע אחד שלא חשנו בטוחים או הרגשנו כי מנסים לעבוד עלינו.

***

9

לא כולל שירות

ביפן לא מקובל להשאיר טיפ למלצר בסיום הארוחה, זה אפילו נחשב עלבון עבורם. לרוב התשלום יבוצע בסוף הארוחה בדלפק נפרד או לפני הארוחה במכונה בה אתם מזמינים את הארוחה שלכם ולאחר מכן יגיש לכם אותה מלצר. ישנן מקומות בהם תדרשו לשלם "דמי ישיבה", אך הם מועטים ותמיד יהיה ברור ומובן כי המקום לוקח אותם. למה זה נוח אתם שואלים? לחישוב ההוצאות היומיות שלכם ולשמירה על התקציב שבחרתם.

***

10

אנגלית


גם אם היפנים לא מצטיינים בלדבר באנגלית, בכל מקום אליו תגיעו, בין אם מדובר על הרכבת התחתית, האוטובוס, מסעדה שרירותית, מוזיאון או חנות כלשהי, תהיו בטוחים שהמקום יהיה מרושת בשלטים באנגלית ובהודעות מוקלטות באנגלית.

יש עוד דברים שהופכים את יפן לארץ הכי נוחה לטייל בה שפספסנו? כתבו לנו בתגובות ונשמח להוסיף אותם!

***

כתיבת תגובה