<script id='pixel-script-poptin' src='https://cdn.popt.in/pixel.js?id=145acf8d00afd' async='true'></script>

60 שניות על אתר הסקי צ'רביניה

60 שניות על מתחם הגלישה ויה לטאה

  • Home
  • Home
  • מסלול מוכן: 5 ימים בניו יורק (כולל מפות גוגל)
InHome

מסלול מוכן: 5 ימים בניו יורק (כולל מפות גוגל)

טסים בקרוב לניו יורק? לא יודעים מאיפה להתחיל? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מסלול מוכן, עם כל המקומות והאטרקציות אתם שחייבים לראות בתפוח הגדול 

ניו יורק היא עיר שחייבים להגיע אליה לפחות פעם אחת בחיים, כך אמר חכם סיני שהתגורר פעם בצ'יינה טאון ועבר לא מזמן לאפר ווסט. אין דבר שלא תמצאו בעיר הזאת – מהמוזיאונים הטובים ביותר, לפארקים הירוקים ביותר, לשופינג היקר ביותר (אל דאגה, לשופינג זול יש את ניו ג'רזי השכנה), האוכל הטוב ביותר ועד ההופעות של ברודואווי – להם אין צורך שנוסיף את המילה "ביותר".

אם החלטתם שהגיע הזמן לבקר בתפוח הגדול, אבל אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, תנו לנו לעשות את העבודה הקשה בשבילכם! הכנו עבורכם מסלול לחמישה ימים בניו יורק עם כל הדברים שהם "חובה" וכמה הפתעות שרק מעטים מכירים.

 

יום מס' 1 – דאונטאון מנהטן

דרך נהדרת להתחיל את הטיול שלכם הוא בנקודה הכי דרומית של מנהטן, המכונה Downtown Manhattan או Lower Manhattan.

התחילו את הבוקר שלכם בקפה מעולה שבבית הקפה Café Select השוכן בקרבת תחנת הסאבווי ספרינג סטריט (6). משם המשיכו לרחוב ברודוואי, דרך רחוב לאפייט, לכיוון דרום. בדרך תחלפו על יד בניין העירייה (City Hall) המרשים שיופיע מצד שמאל שלכם. המשיכו ללכת עד שתגיעו לרחוב Day שם פנו ימינה עד שתגיעו לגראונד זירו, אתר ההנצחה לנספי מגדלי התאומים. מדובר באתר מומלץ ביותר לביקור, אשר יותיר בכם רושם עוצמתי. האיזור כולו מכונה מרכז הסחר העולמי ובו אתם מוזמנים לטייל בין הרחובות השונים ובעיקר להביט מעלה לעבר רבי הקומות הענקיים.

אנחנו ממליצים לכם לעלות לנקודת התצפית הממוקמת בבניין One World Observatory הצופה על כל איזור הדאונטאון מנהטן. לחובבי השופינג, תמצאו באיזור את הסניף המפורסם של Century 21, חנות כלבו ענקית, מלאה במותגים.

לאחר בילוי באיזור הסחר העולמי, חזרו לרחוב ברודוואי והמשיכו דרומה על לבאטרי פארק (Battery park), שם תוכלו לראות את פסל החירות. מי שמעוניין לצפות בפסל מקרוב, מוזמן לחכות בתור הארוך לרחפת העושה סיבוב סביב הפסל.

מהפארק, חזרו לרחוב ברודוואי, בחזרה לכיוון צפון עד תגיעו לכנסיית טריניטי המרשימה. על יד הכנסייה תוכלו לעלות על גשר ברוקלין הצמוד לבניין העירייה.

באיזור פארק באטרי ולאורך רחוב ברודוואי תמצאו מגוון מסעדות טובות, ביניהן מסעדת Cipriani באיטלקית ו- Bento Sushi היפנית המעולות להפסקת ארוחת צהריים במחיר עסקית.

***

יום מס' 2 – מידטאון מנהטן

ביום השני אנחנו ממשיכים לטפס במעלי מנהטן, הפעם באיזור המידטאון של העיר. התחילו את היום שלכם בשדרה החמישית והמפורסמת, רדו בתחנת הסאבווי ברודוואי סטריט (28) הנמצאת כדקה הליכה מהשדרה החמישית. המשיכו לכיוון צפון (כ-5 דקות הליכה) עד שתגיעו לבניין האמפייר סטייט המפורסם. מוזמנים להכנס ולעלות במעלה הקומות, או להנות ממראה הבניין מבחוץ.

משם המשיכו צפונה על השדרה החמישית, עד שתפנו שמאלה ברחוב 46. זהו המקטע המעניין ביותר של השדרה ובה תמצאו חנויות מעצבים נוצצות במיוחד. זה הזמן לשטוף קצת את העיניים בחנויות היוקרה שמסביבכם. לאחר פנייתכם, המשיכו ישר עד שתגיעו לטיימס סקוור, אחד המקומות התוססים בעולם. הסתובבו בין החנויות השונות והמפורסמות, ביניהן: חנות השוקולדים של Ms&M, חנות הכדורסל ומשחקי הוידיאו ESPN Zone, חנות של הערוץ MTV ועוד ועוד.

לאחר ששאבתם מספיק מהאווירה האפילפטית והמיוחדת שבכיכר, המשיכו צפונה דרך השדרה השביעית עד שתפנו ימינה ברחוב 54. לאחר הפנייה המשיכה עוד בלוק אחד, עד שתגיעו למוזיאון האומנות המודרנית מומה. מדובר באחד המוזיאונים החשובים ביותר בעיר בו מוצגים יצירותיהם של ואן גוך, מונה, פיקסו, פרידה קאלו, אנרי מאטיס ועוד רבים אחרים.

אם תקף אתכם הרעב, אתם יכולים לנשנש פיצה מעולה בפצריית PizzArte השוכנת בין השדרה השישית לרחוב 55.

לאחר שהותכם במוזיאון ועצירת פיצה קצרה, אתם מוזמנים להמשיך צפונה על השדרה החמישית, עד רחוב 60, שם פנו ימינה והמשיכו לכיוון השדרה השלישית. רגע לפני הפנייה תמצאו את חנות הכלבו המפורסמת Bloomingdale's וממולה את חנות הממתקים של דילן (Dylan's Candy Bar) שתשאיר לכם חיוך מתוק בכל גיל.

אלו שפחות מתחברים למתוק או לשופינג, יכולים לוותר על הפנייה ברחוב 60 ולהמשיך עד לסאנטרל פארק. פשוט לכו לאיבוד בפארק הענק וגלו פינות ציוריות, נחלים קטנים ועוד המון הפתעות. את יומכם הארוך, אתם מוזמנים לסיים בבית הקפה המפורסם של סיינפלד הנמצא בפארק הנקרא  Tom's Restaurant שכתובתו 2880 Broadway, New York

** בונוס בתי מלון**

חמישה בתי מלון מומלצים במנהטן: 

  1. מלון Pod Times Square (לפרטים, מחירים והזמנה כנסו לכאן).
  2. מלון Manhattan Broadway Hotel (לפרטים, מחירים והזמנה כנסו לכאן).
  3. מלון La Quinta by Wyndham Manhattan Midtown (לפרטים, מחירים והזמנה כנסו לכאן).
  4. מלון Element Times Square West (לפרטים, מחירים והזמנה כנסו לכאן). 
  5. מלון Hotel Edison Times Square  (לפרטים, מחירים והזמנה כנסו לכאן). 

***

יום מס' 3 – צ'לסי, גריניץ' ויליג' וסוהו

את הבוקר נפתח בהליכה נעימה על ההיי ליין, פארק מטופח שהיה בעברו חלק ממסילת רכבת עילית ששוחזר. מדובר על מקום מושלם לפתוח בו את היום, לשאוף קצת אוויר טוב, לצפות על נהר ההדסון ולשתות קפה מצויין. סיימו את ההליכה שלכם בצ'לסי מרקט, שוק אוכל סגור מלא באוכל טוב וחנויות מיוחדות – תבואו רעבים!

לאחר טעימה (או ארוחה שלמה) מהשוק, צאו לכיוון דרום והמשיכו ללכת ברחוב הדסון. לאחר הליכה קצרה תגיעו לשכונת הגריניץ' ויליג', שכונה בוהמית מלאה באומנים, באנשים יפים ובאוכל טוב. מוזמנים לטייל קצת בין רחובות השכונה היפה הזאת. אם תמשיכו ללכת עוד טיפה תגיעו לפארק וושינגטון המהמם. זה הזמן לקנות מאפה טעים באחת המאפיות בדרך ולהנות ממנו בפארק. אלו המבקרים בשכונה בשעות הערב יוכלו להנות ממגוון רחב של ברים, מועדונים והופעות חיות לאורך רחוב בליקר. אנחנו ממליצים לכם לפנות ערב אחד ולבקר במועדון הג'אז המפורסם הנמצא באיזור הנקרא Blue Note.

אם תצאו מהפארק ברחוב טומפסון ותמשיכו ללכת כעשר דקות לכיוון דרום, תגיעו לשכונת סוהו המפורסמת. כאן אנחנו ממליצים ללכת בצורה חופשית בין הרחובות השונים, לשאוב את האווירה הבוהמיינית, להתרשם מהאדריכלות המעניינת של הבניינים מהמאה ה-19, להיכנס לגלריות המפוזרות בכל פינה ולהנות מחנויות הבוטיק ובתי הקפה. ישנם מספר מוקדים ששווים לבקר בהם, ביניהם:

איזור הגלריות: מרבית הגלריות בשכונה מרוכזות ב-West Broadway, בין הרחובות יוסטון וקאנאל. אחת הגלריות המומלצות היא Terrain Galery שנוסדה בשנת 1955 ומשמשת גם כמרכז חינוכי. מדובר בגלריה הראשונה שהציגה את הקשר בין חיי היומיום של בני האדם לטכניקה אומנותית.

שופינג: כמעט בכל פינה שתפנו בסוהו, תתקלו בחנות מעוצבת שתגרום לכם לרצות להיכנס אליה ואנחנו לא מדברים רק על בגדים. בין החנויות השונות תמצאו את חנות השוקולדים Marie Belle שאיננה מומלצת למי שבדיאטה, חנות Evolution Nature Store המוכרת חפצי אספנות, מדע, מתנות וריהוט לבית ונחשבת לאחת מחנויות הדגל של ניו יורק, בה תמצאו מאובנים, גולגלות ושלדים תלויים על הקירות. חנות פטאגוניה Patagonia SoHo המתמחה בביגוד חורף ולתנאי אקלים קשים. וכמובן גם מותגי אופנה מוכרים כמו COS, אדידס, נייק, יוניקלו ועוד.

אם נשארתם רעבים אחרי היום הזה, מוזמנים לסיים את הסיור בצ'יינה טאון השכנה או בליטל איטלי הקרובה. שני האיזורים מציעים אין ספור של אפשרויות קולינריות מעולות.

***

יום מס' 4 – מוזיאון המטרופוליטן והסנטראל פארק

את היום נפתח באחת השכונות היותר יוקרתיות בעיר האפר איסט. אם עוד לא אכלתם ארוחת בוקר, אנחנו ממליצים על ארוחת הבוקר המדהימה במוסד הניו יורקרי Sarabeth's שבשדרות מדיסון בין רחוב 92-93. שימו לב שיש עוד מספר סניפים במנהטן, אז זהו הסניף היחדי האפר איסט.

משם עברו לשדרה החמישית והמשיכו מעט דרומה עד שתגיעו למוזיאון המטרופוליטן המפורסם השוכן בצמוד לסנטרל פארק. מדובר במוזיאון עצום המחולק ל19 מחלקות שונות ביניהן: מצריים העתיקה, אמנות אפריקאית, אומנות אסייתית, אומנות עתיקה ועוד. אנחנו ממליצים להגיע לכאן עם זמן ולטייל בנוחות בין המחלקות השונות במוזיאון. אל תשכחו לעבוד דרך המודיעין ולאסוף את מפת המוזיאון. כשאתם שם, אנחנו ממליצים לעלות לתצפית המוזיאון Roof Garden בה נשקף נוף מדהים.

לאחר הביקור במוזיאון, המשיכו באחת הכניסות הצמודות לסנטרל פארק. נכון שגם ביום השני הייתה לכם אפשרות לטייל בפארק, אך ישנם כל כך הרבה דברים לראות בריאה הירוקה של מנהטן (בכל זאת, מדובר על כ3.4 קמ"ר), שאנחנו ממליצים להקדיש עוד חצי יום ולהנות ממנו כמו שצריך. ריכזנו עבורכם מספר אטרקציות מומלצות:

  • גן חיות Central Park Zoo – גן החיות המפורסם של הפארק. מדובר בגן חיות קטן ומטופח בו תמצאו אריות ים, דוב קוטב, פינגווינים, ציפורים טרופיות וכן פינת האכלה של חיות משק.
  • במת הקיץ (SummerStage) – אם הגעתם לפארק בתקופת הקיץ, תוכלו להנות מהופעות מוזיקה, ריקודים, סרטים מידי יום והכל בחינם. מיקום: הכנסו לפארק מרחוב 72 והשדרה החמישית, פשוט המשיכו פנימה עד שתשמעו את המוזיקה.
  • Wolman Rink – מתחם החלקה על הקרח בחורף (אוקטובר – אפריל) ולונה פארק בקיץ (מאי – ספטמבר). מיקום: בין רחובות 62-63 בחלק המזרחי של הפארק
  • Lasker Rink – מתחם החלקה על הקרח נוסף בעונת החורף (נובמבר – מרץ) ובריכת שחיה ציבורית בעונת הקיץ (יולי – ספטמבר). מיקום: בין רחובות 106-107 במרכז הפארק.
  • הגן הקונסרבטורי – גן גדול ומטופח המחולק לשלושה איזורים על פי סגנונות שונים: איטלקי, צרפתי ובריטי. בין הגנים תמצאו מזרקות, פסלים, מדשאות, פרחים ועוד. מיקום: בין רחובות 10-106 בצד המזרחי.
  • תיאטרון הבובות השוודי  (Swedish Cottage Marionette Theatre)תיאטרון בובות מרשים השוכן במבנה מ- 1876.

***

יום מס' 5 – ברוקלין

את היום החמישי נבלה מחוץ למנהטן באחד האיזורים שהפכו בשנים האחרונות לתוססים וכן "היפסטרים" ביותר– ברוקלין. את הטיול נתחיל במנהטן כאשר נעלה על מסלול הולכי הרגל cגשר וויליאמסברג המחבר בין מנהטן לברוקלין, אליו תוכלו להגיע בקלות באמצעות הקווים  F, J, Z, M של הרכבת בתחתית. אי אפשר לפספס את הגשר האדום והמתכתי הזה ועליכם לעלות למפלס הולכי הרגל. חציית הגשר אורכת כ-20 דקות בהן תוכלו להנות מהנוף היפהפה המשתקף ממנו.

לאחר שחציתם את הגשר – מזל טוב, הגעתם לברוקלין. ברגע שתרדו ממנו אל תשכחו לסובב ראשכם חזרה לכיוון מנהטן ולצפות בשלט המפורסם האומר: "Leaving Brooklyn – Oy Vey!" רפרנס קטן לקהילה היהודית האורתודוקסית הגדולה באיזור.

אם הגעתם בשעת רעב, בקרבת מקום נמצאת אחת מהמסעדות המפורסמות והיוקרתיות באיזור הנקראת Peter Luger Steak House. מסעדת בשרים מצויינת עם מנות ענקיות. המחירים כאן גבוהים, אך זוהי מסעדת חובה לחובבי הבשר מביניכם. מיקום: Broadway St.178

מהמסעדה, או פשוט ישירות מהגשר המשיכו מזרחה עד לשדרות בדפורד (Bedford) המרכזי אשר בדרומית אליו מתגוררת אחת מהקהילות היהודיות מהגדולות בעולם. מוזמנים להתהלך מעט ברחובות מסביב בהם תבחינו בחנויות עטורות שלטים ביידיש, מעדניות יהודיות מעולות, גברים בשטריימלים ועוד.

אם תמשיכו צפונה עם שדרות בדפורד תגיעו אל וויליאמנברג – שכונה צעירה ואופנתית ביותר ובה מגוון רחב של חנויות מעצבים צעירים ומסעדות מלאות שיק. שימו לב איך הדרך שלכם משתנה מקהילה יהודית גדולה, לאיזור הספני ועד לשכונת צעירה ותוססת. המשיכו עם רחוב בדפורד עד שתגיעו למפגש שלו עם 7 צפון ותגיעו ללב ליבת קהילת וויליאמסברג.

וויליאמסברג היא זירת אופנה לא קטנה ובה תמצאו חנויות בוטיק רבות המוכרות אופנות רטרו שהפכו לסמל השכונה. אל תחמיצו את החנות Mini Minimarket השוכנת בשדרות בדפורד 218.

מי שפחות מתחבר לאופנה ויותר אוהב בירה, מוזמן להגיע לכאן בימי שבת ולעבור סיור מודרך במבשלת הבירה המקומית שנקראת Brooklyn Breway בו תוכו לטעום את כל סוגי הבירה המיוצרים במבשלה. הסיור יוצא בכל שעה עגולה בין 13:00-16:00 ואין צורך להזמין מקום מראש. כתובת: North 11th St.79 

אם תמשיכו ללכת צפונה על רחוב בדפורד תגיעו על לפארק מקארן, פארק מקומי האהוב על תושבי המקום. זה הזמן לנוח טיפה מההליכה על אחד מספסלי הפארק, או להישכב על הדשא ולהנות מקצת מהטבע הירוק שמסביב.

לאחר מנוחה קצרה, חצו את הפארק עד שתגיעו לשדרות מנהטן (Manhattan) ולגרינפוימט (Greenpoint) – השכונה הפולנית של ברוקלין. כבר כשתגיעו תוכלו לשים לב שהשלטים ברחובות, העיתונים והאנשים נראים קצת אחרת, כלומר בפולנית. פה תמצאו שלל מסעדות קטנות ובייתיות המציעות אוכל פולני טוב כמו פירוגי, בורשט, בלינצ'ס ועוד.

לאחר ביקור בשכונה אתם מוזמנים לצעוד חזרה לכיוון הנהר המזרחי המפריד בין וויליאמסברג למנהטן. תוכלו להגיע לשם דרך הליכה ברחוב 14 צפון ושדרות קנת ולצעוד דרומה כשהנהר מצד ימין שלכם. מדובר בנקודת תצפית מהממת במיוחד ולא מתויירת.

3 Comments

כתיבת תגובה